Hemma

Hemma nu,äntligen jullov!Kan inte fatta det,en hel termin har sprungit iväg i Örebro. Idag var det julspel på skolan och då hade 3:orna (tror jag) i samhäll (hörande) spelat upp R:CIS. Det handlade om tre föredetta samhällselever på risbergska som såg att Cafè Rosen-George blev kidnappad i bakgrunden på en killes videoblogg och dom bestämde sig för att rädda honom. Dom gick till "brottsplatsen" och hittade olika saker som tillhörde olika klasser (fimparna tillhörde BF:arna,halsduken Esteterna,sminkpåsen BETVET:arna och babyoljan RMS) och när dom hittade babyoljan,så ropade dom RMS,DET ÄR RMS!!! Alla ettor undrade vad RMS var för klass och helt plötsligt början låten: I'm sexy and I know It spelas samtidigt som några killar kommer fram i endast brandhjälmar och byxor,och börjar dansa!!!Alla tjejer bara skrek!! Dessutom så dök Risbergskas maskot upp helt plötsligt och började dansa när eleverna förhörde en klass och det var reklamavbrott under showen så dom visade upp Clearasil,comhem (Judith&Judith) och dressman...Verkligen min humor!


Men sen när jag och C skulle till Resecentrum så blev det mindre roligt och mer panik!Vi kom nämligen inte på första bussen och den andra gick inte till resecentrum så vi fick kliva av tidigare och gå dit.När det var två minuter kvar till avgång så var vi på andra sidan och sprang,C med våra resväskor och jag med min skolväska,datorväska och hans innebandyklubba,jag trodde seriöst att jag skulle dö!!!Men vi hann trots att alla odds var emot oss.Jag fattar inte hur det gick till...


Trackback
RSS 2.0